Friday, November 11, 2011

11.11.11

Muhammad Darwish Rayyan & Muhammad Danish Rayyan..dah besar dahhhh...!!!..Puas sgt2 mengandungnyer..melahirkannyer..dan sampai la skunk nih..banyak cakap ..hehehe..

citer mase mengandungkannyer..mase tau diaorg tu kembar...giler jap..sgt2 giler..bole ker aku nih..siap call kakak Nina Arina..dia ape lg xcited laa..dia la yg bg semangat..nampak sgt la manjew..pregnant twin pun nak mintak spirit..ekekekekeee..

Maka seperti ibu preggy yg laen..terboyot2 la aku membawa twin ni ke sana ..ke sini..ye la x kan nak tinggal lak kan..bajet cam 1st pregnant jerk..hik3..pregnant twin ni aku rajin tau..compare dgn anak 2nd..malas giler..beli jerk..malas masak..mase twin nih..fuhhh...walaupun mase tu susah sikit sbb ade anak yg 2nd tu baru 1thn lebih jerk..tp ..rajin ahh...bole laaa...tu pun bantuan dr produk Salindah..mmg terbayek laa..siyes ..rajin tuu..

Masa tu aktiviti kat opis adalah ..makan..makan..dan makan..org pose..ko pun makan...hahaha...suke sgt2 makan sushi mase  tu..siap bole letak sushi kat perut sbg meja..hahahaaa..klu mase pose amoi Mandy kat opis tu la aku join lunch dgn dia..ekekeke..teruk betul..tp bkn la hari2..cume hari2 skip jerw..mase tu berat dr 65kg ...sampai.80kg kot (sblm g bersalin) mmg target paling max 80kg..seb baek..fuhh!!..naek giler..kui3

10.11...dah kene admit kat TAR medical centre..(ade ker)..hehehe..rupenyer..ade 2 lg ibu pregnant twin..kire masuk aku 3 laaa..huhuhu..kejut mak!!..masing2 kate.."besar la perut"..dia kate aku..aku kate dia..ekekee..

11.11...tibe lah masenyer ..tp cam dah kuar tande & sakit sikit la..pun x risau sbb mmg dah nak masuk operation room kan..but aku org yg kedua laa..walaupun dah pernah rase kene potong tp masih seram gak..mase 1st tu ttido..takut sebenarnyer..hik3..but tis time ..x nak tido..mmg meriah tul la kan dlm tu..hepening tul..nurse2 n doktor2 tu sekali..bile diaorg start menghiris perut tu..eermm..mmg terase laa..tp x rase sakit..bius kan..dia korek n geledah dlm perut aku..bergegar rase satu badan..cam boring gak la nak tunggu..but still berdoa nonstop..ttbe nurse & doktor menjerit.."mak aii..semangatnyer budak nih."..aku terkial2..sbb x nampak baby tu..RABUN ok..x jelas la pandangan..then x sampai 2 minit kot..doktor tu pun ckp lg.."hah yg ni pun sama laaa camne la awak bawak diaorg ni yerr"..suke betul diaorg kat situ..bertambah la terkial2 aku nih..tp sbb rabun kan..sabar je la..tp alhamdulillah sbb semuanyer selamat..sebelum nak masuk dlm wad tu..siap tanye kat nurse.."kak..kak..anak saye bpe kg.."..Nurse.."owh anak2 awak tu yer..besar2 kembar ni..1..3.2kg..1 lg..2.97"...Fuhhh...lega & puas hati..sbb aku mmg nak diaorg ni lebih dr 2.5kg..nak lepas inkubator..alhamdullillah..semuanyer sihat & sempurna..dan comel..Dan antara 3 org yg bersalin twin tu..anak2 twin aku jer yg ade kat sisi..yg lain..semua kat inkubator..x cukup glukosa..syukur sgt2 kepadaNYA...

Then bermulalah tugas aku sbg mama twin..yg pasti kene cepat..sabar..tabah..positif..sbb dabel ok..pastu anak yg 2nd tu pun baru masuk 2 thn..iskandar 30.10 besday dia..cam kembar 3 dah..seb baek ade kakak Ipar yg paling gojes n baik hati tolong jaga Iskandar mase pantang..time kasek Kak Rose!!..Dan tuk pengetahuan uol..mmg sengaje pilih 11.11.08 mase tu sbb nak no cantek arini..11.11.11..hehehehee...hepi besday Abang  & Adik...!!!!.ok sorang amek satu no yer..."Jangan gado2..nnt mama marah.".(word yg selalu aku warning dan diaorg ckp klu bergado sesame sendiri..)ekekekee..

No comments:

Post a Comment